Veiligheidsraad - voor de docent: leerdoelen

 

  • De leerlingen kunnen aangeven hoe de samenstelling van de Veiligheidsraad volgens het Handvest van de Verenigde Naties is geregeld, en ze kunnen het onderscheid uitleggen tussen de permanente en overige leden van de raad.
  • De leerlingen kunnen de hoofdtaak benoemen die de Veiligheidsraad volgens het Handvest heeft en ze kunnen enkele bevoegdheden benoemen en beschrijven die hieruit zijn afgeleid.
  • De leerlingen kunnen uitleggen waarom de samenstelling van de Veiligheidsraad na 1945 steeds minder de machtsverhoudingen in de wereld weerspiegelt.
  • De leerlingen kunnen, aan de hand van voorgestelde hervormingen van de Veiligheidsraad, aangeven hoe deze raad de huidige machtsverhoudingen in de wereld beter kan weerspiegelen.
  • De leerlingen hebben gezien waarom het moeilijk is gebleken om veranderingen door te voeren bij de Veiligheidsraad.

 

verwante lessen

Login Form