Pagina 3 van 12
Voor deze opdracht krijg je 1 lesuur de tijd. Jullie werken samen in groepjes van vier. Samen maak je één artikel over verdediging tegen de zee.
Eerst kijken jullie naar een video zien over de Watersnoodramp van 1953.
Daarna deelt de juf of meester de klas in groepen van vier in.
Elk viertal vormt twee groepjes van twee.
- Groepje 1 leest de twee bronnen van 'Natuur' en kiest daar een van de verdedigingssystemen uit.
- Groepje 2 leest de twee bronnen van 'Kust' en kiest daar een van de verdedigingssystemen uit.
- Beide groepjes zoeken op internet een duidelijke afbeelding uit van het gekozen verdedigingssysteem. Of maak er zelf een tekening van.
- Ook schrijven beide groepjes een opstelletje van hooguit ½ A4-tje. Hierin leggen ze uit hoe het verdedigingssysteem werkt.
- Geef vervolgens een tip waar de lezers het verdedigingssysteem kunnen bekijken.
- Voeg de twee opstelletjes van je groep van vier samen tot één artikel. Doe er een korte inleiding bij, waarin je vertelt over welke verdedigingssystemen het artikel gaat.
Laat het artikel door je juf of meester lezen.