nieuwedoelen stap1
Dit project is verbonden met de Duurzame Ontwikkelingsdoelen, ook wel Werelddoelen genoemd, met name doel 5 ,16 en 17.

Aan het eind van deze les:
- Weet waar de zeven letters van LHBTQIA voor staan.
- Weet je wat transvrouwen en transmannen zijn.
- Weet je wat een queer is.
- Weet je dat LHBT+-ers worden gediscrimineerd omwille van hun seksuele oriëntatie en kun je voorbeelden geven van landen waar LHBT+-ers worden gediscrimineerd en opgepakt door hun overheid.
- Weet je hoe hoe LHBT+ers opkomen voor hun rechten en kun je enkele voorbeelden geven. 
- Weet je hoe je op school solidariteit met LHBT+ers kunt tonen.

Aan het eind van deze opdracht ken je betekenis van de volgende begrippen:
* Hetero en niet-hetero
* LHBT
* LHBTQIA
* LHBT+
* Transgender
* Transgender mensen of personen
* Transvrouw
* Transman
* Queer
* Internationale Dag Tegen Homofobie
* Coming Out Dag
* Uit de kast komen
* Gay Pride (Parade)
* Paarse Vrijdag


Eindproduct
Als eindproduct van deze opdracht bedenken jullie een actie op school om solidariteit met LHBT+-ers te tonen. Met het eindproduct laat je zien dat je de leerdoelen hebt behaald.

Beoordeling
Het eindproduct laten jullie beoordelen door jullie docent.

Bij de beoordeling let jullie docent op:
- de inhoud: is jullie actie aansprekend en duidelijk?
- de vorm: is je creatieve verwerking met zorg gemaakt?
taalfouten: bevatten de antwoorden op de stappen 1-4 en het eindproduct niet te veel taalfouten?

Groepsgrootte
de eindopdracht bedenk je samen met groepje leerlingen van 4 klasgenoten.

Tijd
Voor deze opdracht heb je 2 lesuren nodig.
vorigestapvolgendestap